ERP sistem s svojo procesno zgradbo ponuja:
Zato je poslovni informacijski sistem eno izmed orodij managementa v procesu stalnih izboljšav. Hkrati pa je uvajanje informatizacije procesov priložnost za izboljšanje poslovnih procesov v organizaciji in povečanje njihove učinkovitosti.
V podjetjih, kjer je vzpostavljen sistem vodenja kakovosti (in/ali drugi sistemi vodenja kot npr sistem ravnanja z okoljem, sistem vodenja varnosti in zdravja pri delu, sistem vodenja varnosti živil, sistem vodenja varovanja informacij in drugi), je vodstvo sprejelo zavezanost za vzpostavitev, delovanje in nenehno izboljševanje sistema ter nenehno povečevanje zadovoljstva odjemalcev. Za prepoznane procese so določili kazalnike, s katerimi merijo rezultate in preverjajo sposobnost procesov za doseganje planiranih ciljev. Če planirani cilji niso doseženi, je potrebno ugotoviti vzroke za odstopanje in izvesti ustrezne korekcije in korektivne ukrepe, da bi zagotovili skladnost.
Da bi organizacija dokazala učinkovitost sistema vodenja in prepoznala priložnosti za izboljšanje učinkovitosti, zbira in analizira podatke. Analiza teh podatkov mora priskrbeti informacije o:
(Povzeto po standardu ISO 9001:2000, tč 8.4)
Eden od pomembnih kazalnikov uspešnosti in učinkovitosti sistema vodenja kakovosti, ki lahko odločilno vpliva na rezultate poslovanja so stroški (ne)kakovosti.
Hitrost in dostopnost informacij o stroških kakovosti vsem, ki so za določene procese odgovorni, omogoča skozi spremljanje tega kazalnika hitro prepoznavanje negativnih trendov in pravočasno ukrepanje.
V vsakem podjetju zbiramo celo množico podatkov, za kar porabimo veliko dragocenega časa, s tem pa znižujemo našo produktivnost, saj je večina energije usmerjene v zbiranje in urejeno prikazovanje podatkov, tako da za analizo še bolj pa za učinkovito ukrepanje zmanjka časa.
Potrebujemo sistemsko rešitev, ki bo omogočala, da se podatki zbirajo avtomatično z izvajanjem aktivnosti. Tako bomo del časa lahko namenili analizi podatkov in določanju ukrepov ter preverjanju njihove učinkovitosti. Posledično se bo povečala produktivnost dela.
ERP v QMS modulu ponuja planiranje resursov za kontrolo in nadzor nad potekom dela ter spremljanje statusa vhodnih komponent. Vsebinske rešitve za podporo sistemu vodenja kakovosti pa ne daje.
Zato smo razvili modul KAKOVOST, ki nudi informacijsko podporo sistemu vodenja kakovosti (in drugim sistemom vodenja).
Prednosti odločitve za uporabo modula KAKOVOST :
Modul KAKOVOST omogoča:
IMATE TUDI V VAŠEM PODJETJU MNOŽICO PODATKOV, DEJANSKO PA NIMATE INFORMACIJ O DELOVANJU IN KAKOVOSTI PROCESOV?
Rešitev je MODUL KAKOVOST.
Modul KAKOVOSTI je informacijska podpora vzpostavljenemu sistemu vodenja kakovosti. Je fleksibilen in prilagodljiv za uporabo v različnih podjetjih oz. organizacijah, dejavnostih in je primeren tako za kosovno kot procesno proizvodnjo.
Osnova za modul KAKOVOST so zahteve ISO 9001:2000 in ISO TS 16949.
Model rešitve temelji na PDCA krogu stalnih izboljšav in omogoča celovito obvladovanje preventivnih in korektivnih ukrepov.
Modul KAKOVOST je namenjen spremljanju in nadzorovanju procesa nabave (dobavitelji), lastnih procesov (proces proizvodnje, prodaje, razvoja…) in zadovoljstva kupcev. Ob vsem tem pa rešuje še obvladovanje dokumentov in zapisov kakovosti.
Modul KAKOVOST v svoji strukturi združuje:
Strukturo prikazuje spodnja slika:
S ciljem celovite rešitve zahtev kupcev so nekatere rešitve vezane na druge module kot npr. :
Modul KAKOVOST zajema:
Osnova za ocenjevanje dobaviteljev je sistemska rešitev ocenjevanja. Upošteva sledeče kriterije, za katere so podatki dostopni oz. smo jih predhodno vnesli:
Organizacija lahko prilagodi način ocenjevanja z različnimi lestvicami in pomembnostjo posameznega kriterija oz. vplivom na celotno oceno.
Za nove dobavitelje pred odobritvijo in v primeru odstopanj od ciljev lahko načrtujemo izvedbo presoje pri dobavitelju.
Eden od gradnikov ocene zadovoljstva kupcev so reklamacije, ki jih prejmemo od kupcev in naša odzivnost ter učinkovitost pri reševanju le teh. Zato nam pregled nad reklamacijami kupcev in statusom reševanja omogoča stalni pregled in ukrepanje:
Na zadovoljstvo kupcev vpliva tudi točnost dobav, ki jo spremljamo v modulu distribucije. Skupaj z rezultati kakovosti dobav in /ali drugih kriterijev (kot npr. ocene, ki jih prejme organizacija od kupcev) tvorijo kazalnik zadovoljstva kupcev.
Za neskladnosti, ki jih prepoznamo v proizvodnem procesu, vodimo pregled nad blokiranimi artikli in njihovim reševanjem:
Na osnovi vzpostavljenega sistema sprožanja in vodenja PKU, modul KAKOVOST omogoča vodenje sproženih PKU:
Pregled realizacije planiranih PKU in ocena njihove učinkovitosti.
Vsako reševanje neskladnosti povzroča stroške. V prikazanih sejah vodimo oz. prikazujemo stroške (npr. povezava z dodelavnim proizvodnim nalogom), ki skupaj s stroški izmeta na proizvodnih nalogih, stroški dodatnih transportov in/ali drugih kategorijah stroškov, ki jih organizacija opredeli kot stroške nekakovosti, prikazujemo v kazalniku stroškov (ne)kakovosti.